Vive le Vélo zag in 2005 het levenslicht onder de vorm van een televisieformat. Het groeide uit tot het drukst bekeken zomerprogramma op de Belgische televisie en een sterk merk in Vlaanderen. Ondertussen is Vive le Vélo veel meer dan een televisieprogramma. Het is gewoon een levensstijl voor jong en oud wars van geslacht.
Vive le Vélo vormt een gemeenschap van mensen die in de kracht van een actief leven geloven, die bewuste keuzes maken en positivisme tot levensmotto verheffen.
In 2019 kwam er voor het eerst een volledige activewearcollectie van Vive le Vélo op de markt. Van bij de start is er bewust gekozen voor duurzaamheid en toegankelijkheid. Niet voor één seizoen, niet voor één specifieke gelegenheid,… maar voor élk moment van de dag.
Ondertussen is er in Diksmuide ook een flagshipstore en liggen de West-Vlaamse wegen bezaaid met zes Vive le Vélo fietsroutes waarbij de actieve fietser wordt meegenomen op een trip door de wielergeschiedenis en wordt voorzien van een flinke portie toeristische informatie en tips, het DNA van het progamma indachtig.
Wij hebben nog tal van plannen bouwen verder aan de toekomst en hebben de ambitie om de grootste fietsgemeenschap van Vlaanderen te vormen. Samen zijn,  bewegen en genieten zijn voor ons van onschatbare waarde. Combineer deze dingen met duurzaamheid, een passie voor fietsen en een voorliefde voor Belgisch, en je zegt spontaan “Vive le Vélo”
Sportieve groeten en tot snel,
Caroline Vereenooghe
CEO